El Mev explica el dia a dia de la societat feudal en les activitats especials del Mercat Medieval de Vic

El Museu Episcopal de Vic (MEV) és una de les peces principals per  conèixer el vertader Vic medieval. Amb motiu de la celebració del Mercat Medieval de Vic que es farà del dissabte 3 desembre al dimarts 6 de desembre, el MEV ofereix un programa especial d’activitats que vol ajudar al visitant a conèixer com era la ciutat a l’Edat Mitjana.  Les activitats d’aquest any se centren a mostrar al visitant com era el dia a dia en la societat medieval.  Entre les activitats destaca la visita teatralitzada «Espases i monedes» o l’exposició temporal «Temps del romànic. Art, vida i consciència». Els actes s’inclouen en els actes de celebració dels 125 anys del MEV.

La visita teatralitzada «Espases i monedes» vol mostrar, amb les explicacions de dos personatges,  com era el dia a dia d’un cavaller i un mercader medieval. En el cas del cavaller mostrarà les armes, com aquestes es feien servir i com la lluita queda reflectida en les obres d’art del MEV. Entre d’altres el visitant podrà saber les diferències entre l'alta noblesa o la baixa noblesa, què eren les comitives de cavallers, els ordes de cavalleries o la funció de les companyies de mercenaris professionals (companyies blanques). En el cas del mercader es
podrà conèixer aspectes com quines monedes hi havia, els usos d’aquestes i com se’n fixava el valor o el perquè unes compres es pagaven amb monedes i en d’altres s'usava l’intercanvi o el pagament en espècies. Aquestes visites van a càrrec del grup de divulgació històrica Sordibus i se’n faran 6 sessions diàries.

Aquest any, les activitats del MEV pel Mercat Medieval coincideixen amb l’exposició temporal «Temps de romànic. Art, vida i consciència» que aquests dies es podrà visitar gratuïtament. Aquesta exposició explica, amb recursos audiovisuals i interactius, com era la societat medieval amb poderosos senyors i eclesiàstics i com aquest poder es reflectia en l’arquitectura d’aquest període. La mostra, que es pot visitar al museu fins al 8 de gener, està produïda pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l’Obra Social la Caixa dins del programa «Romànic Obert».

Al llarg de la celebració del Mercat Medieval de Vic, el MEV també repeteix activitats que han tingut gran acceptació en anteriors edicions. Entre aquestes destaca «Visió romànica», una visita pel més destacat de la col·lecció del MEV que acaba pujant al campanar romànic de la Catedral de Vic, una de les icones de la ciutat, o un recorregut medieval per conèixer l’art, la cultura i els costums medievals a partir d’algunes de les obres més destacades del fons museu.

Amb motiu de la celebració del Mercat Medieval, el MEV modifica els seus horaris per adaptar-los a aquest esdeveniment que atrau milers de visitants a la ciutat. Els horaris d’obertura del museu seran de 10 del matí a 7 de la tarda de dissabte a dimarts.

Horari especial mercat medieval.
Dissabte 3 de desembre de 10 a 19h
Diumenge 4 de desembre de 10 a 19h
Dilluns 5 de desembre de 10 a 19h
Dimarts 6 de desembre de 10 a 19h

Exposició temporal “Temps del romànic. Art, vida i consciència”.
Horari d’obertura del museu. Entrada gratuïta.

Visita teatralitzada: Espases i monedes.
A càrrec del grup de divulgació històrica Sordibus. Dissabte 3, diumenge 4 i dimarts 6 de desembre a les 11h, 13h, 14h, 16h, 17h, 18h. Preu: 3,5€ (menors de 10 anys gratuït). Aforament limitat

Visió romànica.
Dissabte 3 de desembre a les 10:30h i dilluns 5 de desembre a les 12:30h i a les 16h. Preu especial mercat medieval: 4,25 € (menors de 10 anys gratuït). Places limitades, reserva prèvia.

Recorregut medieval.
Dissabte 3 i diumenge 4 a les 12 h. Servei gratuït per als visitants del Museu.

El cel i la terra.
Dilluns 5 de desembre a les 11h. Activitat familiar per a nens i nenes de 3 a 6 anys. Visita inclosa en el preu de l’entrada al museu.

Descarregar nota