El Mev explica com era la ciutat de vic a l’edat mitjana

Com era Vic a l’Edat Mitjana? Perquè Vic estava dividida en dues ciutats diferents que tenien govern i moneda pròpia? El Museu Episcopal de Vic (MEV) ho explica amb la nova activitat «Cavallers, bisbes i comerciants: La ciutat de Vic a l’Edat Mitjana» que s’estrena coincidint amb la celebració del mític Mercat del Ram de la capital osonenca i que també s’oferirà per Setmana Santa. Aquesta nova visita desvetlla, a través de les obres del MEV i amb la visita a diferents punts de l’entorn del museu, com era el dia a dia dels vigatans, dividits en la ciutat alta on vivien els comtes i els de la ciutat baixa, on estava establerta l'església. Per exemple es fa incís a com menjaven, alguns dels seus costums o de què treballaven. Aquesta nova visita tindrà un preu reduït de 4,25 euros durant la celebració del Mercat del Ram.

Paral·lelament a l’estrena d’aquesta singular visita, el MEV també ofereix en aquestes dates en què Vic acull milers de visitants a algunes de les propostes que tenen més acceptació. D’una banda, «Visió romànica», una visita que combina la col·lecció d’art medieval del MEV i poder pujar al campanar de la catedral de Vic, la torre romànica més alta de Catalunya i de l’altra, «Recorregut medieval», una visita per conèixer l’art, la cultura i els costums medievals.

El MEV és també un espai on tota la família pot compartir experiències. Per això també s’ha programat l’activitat familiar «El Cavaller, la princesa i el drac» per conèixer la llegenda de Sant Jordi. Aquesta activitat permet fer un recorregut ple de sorpreses a tota la família per descobrir dracs, cavallers i princeses a les obres del museu. El públic familiar és un dels camps on el MEV ha anat desenvolupant diferents ofertes en els darrers anys.

Descarregar nota