Viatge a Armènia

El Museu Episcopal de Vic va iniciar el setembre del 2014 una nova línia d'activitat oferint viatges culturals a punts del món que tenen alguna relació amb el museu i el seu fons. Aquesta nova iniciativa s’ha posat en marxa conjuntament amb l'Agència Ruth Travel. L'objectiu és oferir viatges que permetin, amb el MEV com a punt de partida, donar una visió global de l'art i la cultura dels països que es visiten. El segon viatge, previst pel juliol de 2015, és una visita per conèixer Armènia. Aquest viatge es relaciona amb la inquietud que al seu dia, el bisbe Josep Morgades, fundador del MEV, i l’escriptora vigatana Maria Àngels Anglada van mostrar per la sort del poble armeni que va patir un dels genocidis més importants del segle XX. Armènia és el país a on Noè va desembarcar de l’Arca, segons la tradició bíblica, i on és situat l'Edèn, lloc a on, segons la tradició armènia, van portar els apòstols Judes Tadeu i Bartomeu, la relíquia de la Santa Llança (de Longí). Primer país que adopta el cristianisme com a religió d’estat l’any 301 dC., ha estat salvaguarda del cristianisme des de la seva identitat com a nació. Aquelles persones interessades a participar en el viatge a Armènia poden consultar el programa al web del Museu Episcopal de Vic. També es pot fer la sol·licitud d’informació personalitzada al telèfon del 93 886 9360 o al correu mfranch@museuepiscopalvic.com Ruth Travel és una agència de viatges especialitzada en turisme cultural i religiós, amb seu a Barcelona. És l'agència líder a Catalunya en aquest segment turístic, amb vuit anys d'experiència. La seva finalitat es que el resultat del programa cultural sigui un equilibri entre natura, gastronomia, art i historia.