Nova incorporació a l'exposició permanent

El MEV ha inclòs una nova peça a les sales d'exposició permanent. L'obra ha estat incorporada a la sala 7 de l'exposició permanent del MEV pel nou valor que adquireix en el context de la pintura catalana d'inicis del segle XV.

DESCRIPCIÓ DE L'OBRA I ATRIBUCIÓ
Aquest petit fragment correspon a la part superior d’una taula de tema desconegut; en queda la part superior del fons, amb un cel estrellat i àngels músics, d’un dels quals només es veu la punta d’una ala. L’altre àngel, gairebé del tot visible, desplega unes ales de tons entre rosats i morats; amb un rostre molt fi de carnacions delicades, emmarcat per uns flocs de cabell ondulats a banda i banda d’una diadema, bufa un instrument de vent. La gran semblança amb els àngels músics del compartiment de retaule amb la Mare de Déu de la Humilitat (MEV 1948) justifica la seva atribució al pintor barceloní Jaume Cabrera.

PROCEDÈNCIA
En un estudi recent on es revisa el catàleg d'aquest pintor, Alberto Velasco ha relacionat aquest fragment amb una sèrie de compartiments de retaule amb escenes de la vida de Maria. Tots tenen en comú el fet d'haver estat retallats i repintats, al revers, amb un marbrejat per tal de ser reutilitzats en la construcció d'un retaule barroc. Segons aquest investigador, el conjunt original podria haver estat el retaule major de la col·legiata de Santa Anna de Barcelona, probablement pintat a l'entorn de 1420.

Enllaç a la fitxa de l'obra