Nous projectes de col·laboració del servei Educatiu del MEV amb les escoles

El dissabte 24 de maig va tenir lloc al museu la "II Trobada pedagògica sobre Educació i Patrimoni", organitzada pel Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la UVIC (FETCH) i Servei Educatiu del MEV, dintre de la qual es varen presentar els projectes col·laboratius del museu amb les escoles. El Servei Educatiu del Museu Episcopal de Vic ha iniciat una nova etapa que suposa un treball col·laboratiu entre el propi museu i les escoles. L'aposta implica treballar directament amb cada centre projectes de col·laboració personalitzats que s'adaptin a les seves necessitats . Aquesta línia de treball preveu activitats que van més enllà de les activitats educatives que s'ofereixen des de fa més de 12 anys al museu i al mateix temps proposa crear sinèrgies amb els diferents centres participants. El primer centre amb qui el museu ha iniciat un projecte de col·laboració ha estat l’escola Joan XXIII de Balenyà (Osona), que ha tingut com a resultat l’exposició “El Museu entra a l’escola”, una mostra on han participat els 345 escolars del centre. L'exposició recull el treball realitzat al llarg del curs pels alumnes des de P3 fins a 6è de primària, que han visitat el museu per realitzar activitats que vinculen els seus coneixements amb aspectes de les peces del MEV, ja siguin temàtiques de les obres, disciplines artístiques o mètodes de treball. Els nens i nenes d'educació Infantil (P3, P4 i P5) han treballat els dracs, a partir de la visita al museu on han seguit l’activitat “El cavaller, la princesa i el drac” després d’una recerca pels dracs que hi ha a les obres medievals del fons del MEV. Els alumnes del cicle inicial (1r i 2n) han treballat els animals, tant reals com mitològics, a través de la proposta “Els animals del museu”, aquesta nova activitat del MEV és fruit de la complicitat entre el Servei educatiu del MEV i les mestres de l’escola. Els alumnes de Cicle mitjà (3r i 4rt) han conegut les col·leccions d’arts decoratives: la ceràmica, el vidre i la forja. El cas del cicle superior (5è i 6è) és especial, ja que segueixen un projecte d’innovació educativa “L’escola adopta un monument” que pretén dinamitzar el coneixement del patrimoni històric i arqueològic de cada municipi a través d’un treball específic als centres educatius entorn d'un “monument” proper. En el cas de l'Escola Joan XXIII de Balenyà han treballat diferents aspectes relacionats amb la via romana que passa pel municipi amb l'ajuda del Museu que conserva diferents elements relacionats en les seves col·leccions. Vegeu la galeria d’imatges de l’exposició “El Museu entra a l’escola” inaugurada per Sant Jordi a l’escola Joan XXIII de Balenyà. Actualment el MEV ha començat a preparar projectes similars amb el CEIP Arnau Mir de Tost (Alt Urgell) i el Col·legi Sant Miquel dels Sants de Vic.