La Nadala del MEV estrena format digital i presentació musical

La Nadala, que cada any impulsen el Museu Episcopal de Vic (MEV) i Amics dels Museus d'Osona, s'adapta als nous temps i canvia de format. Aquest any no es farà la tradicional felicitació nadalenca en paper i tindrà format digital. L'obra escollida en aquesta edició és el compartiment d'un retaule amb la Mare de Déu i l'Infant i àngels músics, obra del segle XV de l'artista barceloní Jaume Cabrera. Un cop presentada, la felicitació es podrà trobar al web del Museu Episcopal i al blog d'Amics dels Museus d'Osona. Aquest nou format adaptat als nous temps també ha modificat l'acte de presentació, que es va fer aquest dijous 26 de novembre davant mateix de l'obra, on hi va actuar l'ensemble "Razos de trobar"  que va interpretar diverses peces amb els instruments que es poden veure en aquesta excel·lent obra gòtica. Prèviament, Martí Beltran, intèrpret de música antiga, musicòleg i historiador de l’art, va fer una introducció a l'obra i la música de l'època. Carme Rubio, presidenta d'Amics del Museu d'Osona, va ressaltar la importància de renovar-se i va destacar que el nou format (amb felicitació virtual) equival a “la implicació de molta més gent”. Josep Maria Riba, director del MEV, també destacar el valor de lligar música i art.
Des de fa 22 anys, el MEV i Amics dels Museus d'Osona, impulsen conjuntament l'edició d'una nadala on s'hi reprodueix una obra del fons del MEV. El 1993, amb el museu encara en el seu anterior emplaçament, les dues institucions van decidir impulsar l'elaboració d'aquesta nadala única i molt valorada per a col·leccionistes que servís per desitjar unes bones festes i per donar visibilitat i difusió a algunes de les joies del MEV.

Nadala del MEV 2015