Google Art Project

El Museu Episcopal de Vic s'ha convertit aquesta setmana en el segon museu de Catalunya que exhibeix digitalment una part de la seva obra a Google Art Project. En total, els usuaris poden veure, des d'aquest dimarts, 135 obres del fons del MEV en alta resolució. El MEV, se suma així al MNAC i altres museus internacionals com l'Hermitage de Sant Petersburg, la National Gallery de Londres o el Louvre de Paris. Entre les 135 peces hi ha obres destacades com el Davallament d'Erill La Vall, El Baldaquí de Ribes o els retaules gòtics de Bernat Saulet i Ramon de Mur, entre molts d'altres. La presència del MEV al Google Art Project permet buscar les obres del museu per artista, obra d'art, tipus d'art, museu, país, col·leccions o període de temps. Tot això amb l'impressionat detall que permet veure les imatges a una altíssima resolució. Participar a Google Art Project suposa per al MEV una oportunitat per compartir espai amb una plataforma d'art en línia que pot ajudar a molts amants de l'art d'arreu del món a conèixer l'important fons del museu. La presència del MEV al Google Art Project s'inclou en la línia d'anar donant a conèixer el museu a nous públics de tot el món i en la política d'adaptar el museu als nous temps. Google Cultural Institute, en el marc del seu Art Project, pretén reunir totes les expressions artístiques (pintura, escultura, fotografia i dibuix) en una plataforma en línia, amb l'objectiu de fer accessible el patrimoni artístic i cultural a les persones de tot el món.