Galeries d'Estudi

Una de les singularitats del Museu Episcopal de Vic és la possibilitat de visitar les seves sales de reserva. Aquest espai està destinat a exposar gran part dels objectes de les diferents col·leccions que no són presents a les sales d’exposició permanents. L’objectiu d’aquest espai, és el de facilitar l’accés, tant al públic en general com als estudiosos, a nombroses obres que en d’altres museus estarien guardades als magatzems. D’aquesta manera, s’amplia el fons d’obres exposades al públic amb l’exhibició de més de 3.200 obres, que per tant duplica les més de 3.000 obres exposades a les sales d’exposició permanent. La tria i ordenació dels objectes s’ha realitzat seguint un ordre cronològic i tipològic, utilitzant la mateixa metodologia emprada per les obres exposades a les sales del Museu. A les Galeries d’estudi el visitant hi trobarà: pintura mural, pintura sobre taula, escultura, mobiliari, forja, orfebreria, ceràmica, vidre, lapidari i la col·lecció arqueològica, des d’on es pot veure a través d’una obertura a l’exterior el Temple Romà de Vic, tot evocant la presència d’una de les seus primitives de les col·leccions del Museu. Per aquells que encara ho desconeixeu, us animem a visitar-les. Les Galeries d’Estudi estan obertes cada dia de 12 a 13h i de 17 a 18h. Podeu fer-ne un tast en el vídeo de l'enllaç, on el periodista Jordi Viader ens les descobreix per al Telenotícies de TV3.