Exposició. Facies fidei

FACIES FIDEI. EXPRESSIONS ARTÍSTIQUES DE LA FE CRISTIANA A LA CATALUNYA MEDIEVAL Divendres 12 d'abril a les 19:30h tindrà lloc al MEV la inauguració de l'exposició "Facies fidei. Expressions artístiques de la Fe cristiana a la Catalunya medieval". Aquesta iniciativa proposa un diàleg entre set obres del MEV i set peces extraordinàries procedents de les col·leccions diocesanes de Barcelona, Girona, Lleida, Solsona, Tarragona, Tortosa i Urgell. La mostra vol oferir les claus per interpretar l'art religiós a través de set àmbits (un per a cada peça convidada): la Creació, l'Encarnació, l'Eucaristia, la Creu, la Santedat, la Paraula i la Vida, i facilitar la comprensió de les obres en el seu context espiritual i funcional. L'art ha jugat sempre un paper molt important en la litúrgia cristiana a l'hora de proporcionar eines o escenografies destinades a l'exercici del culte. Alhora, aquesta litúrgia es converteix en una transmissió sensorial i emotiva de la teologia. Per a una comprensió completa de les peces d'art religiós o litúrgic, a més de les seves qualitats materials, estilístiques i estètiques, cal tenir en compte la seva disposició i funció originals, així com les idees i creences de les quals eren reflex. D'aquesta manera és possible copsar el missatge cultural i espiritual que transmetien a la societat i a les persones del seu temps. El Museu Episcopal de Vic, en el marc de l'Any de la Fe, proposa amb aquesta exposició pautes per a aquesta lectura de les seves obres d'art romànic i gòtic. Mitjançant préstecs procedents de diferents col·leccions diocesanes, es planteja un diàleg entre set parelles d'obres en el marc de les Sales Permanents del MEV, que permetrà veure com els homes i les dones de la Catalunya medieval percebien, vivien i celebraven conceptes bàsics de la fe cristiana com la Creació, l'Encarnació, l'Eucaristia, la Creu, la Santedat, la Paraula i la Vida.