Èxit de la primera experiència de «Cultura i Alzheimer» a Vic

Excel·lent acollida de «Cultura i alzheimer» en la seva estrena a la ciutat de Vic. El dissabte, 7 d’octubre, una quarantena de persones que pateixen una demència o una malaltia degenerativa i els seus familiars i cuidadors van participar en aquesta activitat al Museu Episcopal de Vic (MEV). «Cultura i alzheimer» és una iniciativa impulsada des del 2010 pel Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i que ha arribat a Osona en una col·laboració entre el mateix CCCB i l’Ajuntament de Vic amb la participació del MEV i el centre d’Osona de l’Institut del Teatre.

En aquesta primera activitat, els participants van visitar algunes sales del museu i van realitzar activitats relacionades amb dues obres gòtiques: La Mare de Déu de Boixadors i el compartiment d'un retaule amb la Mare de Déu i l'Infant i àngels músics. En el cas de la Mare de Déu de Boixadors, després d'una aproximació a l'obra conduïda pel director del MEV, Josep Maria Riba, els participants van treballar aspectes quotidians com el nombre de botons de la Mare de Déu o l’actitud d’alegria de la verge en aquesta talla. En el cas del retaule dels àngels músics es va treballar sobre els instruments i la música amb cançons proposades pels participants i petits moviments coreogràfics. L’activitat, amena, participada i espontània, va comptar amb el guiatge de la professora Susana Pérez Testor i el suport dels alumnes del postgrau de moviment i educació del centre d’Osona de l’Institut del teatre.

L’any passat, la Universitat de Vic (UVIC) va ser l’encarregada d’avaluar els resultats d’aquesta iniciativa del CCCB, destinada a acostar la cultura i socialitzar les persones que sofreixen aquesta malaltia. Els resultats d’aquest treball manifesten l'impacte positiu que té el programa en aquells que hi participen.