El museu acull un worksop de touroperadors nord-americans

El Museu Episcopal de Vic va acollir aquest dimarts 7 de maig un workshop per donar a conèixer el ric patrimoni romànic de Catalunya a professionals del turisme dels Estats Units d'Amèrica. Aquest taller era una iniciativa de l'Agència Catalana de Turisme (ACT) de la Generalitat de Catalunya i hi van participar turoperadors turístics nord-americans que van conèixer l'oferta de paquets que sobre art romànic ofereixen diverses agències catalanes. Aquesta activitat tancava el programa de visites que operadors turístics i periodistes especialitzats en turisme cultural han fet per conèixer diverses zones de Catalunya vinculades al Romànic. Des del divendres 3 de maig, aquests professionals han visitat esglésies, monestirs i catedrals per ser prescriptors d’aquest ric patrimoni català als EEUU.

Posteriorment al taller, els participants van fer una visita a la col·lecció d'art romànic del MEV, una referència en l'art medieval mundial i a la Catedral de Vic.

Aquest workshop celebrat al MEV visualitza el paper del museu com a referent en el patrimoni cultural de la Catalunya Central i com a un pol d'atracció en el camp del turisme cultural. En el workshop també hi va assistir el director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT) David Font.

La visita d'aquesta delegació americana s'ha fet amb motiu del centenari de la recuperació de les pintures murals romàniques d'esglésies del Pirineu. Fa un segle, pintures romàniques de la col·legiata de Santa Maria de Mur (Pallars), van ser arrencades i venudes a l'estranger i van acabar al Museum of Fine Arts de Boston (Estats Units). Va ser llavors quan la Mancomunitat de Catalunya va impulsar campanyes de salvament dels murals per evitar el seu espoli, fet que va generar que moltes obres acabessin preservades en museus com el MEV.