El MEV presenta el Pla Estratègic 2030

El MEV ja ha presentat el Pla Estratègic 2030, un projecte que pretén desenvolupar el museu en diversos àmbits. Josep Maria Riba, director del museu, el Sr. Romà Casanova, bisbe de Vic, i la Sra. Magda Gassó, cap del Servei de Museus i Protecció de Béns Mobles, van ser els presentadors principals d'aquest projecte. Finalment, Carme Comas, cap de làrea de comunicació i programes públics i Marc Sureda, conservador del museu, també hi van prendre partida en representació de l'equip del MEV.

El Pla Estratègic 2030 vol potenciar el relat i col·leccions de l'Edat Mitjana amb nous continguts que posin en valor la potent col·lecció de romànic i gòtic, referent a nivell mundial. Entre les accions que vol reforçar hi ha una aposta pel treball en xarxa amb altres museus d'art medieval o seguir amb la producció d'exposicions temporals que siguin referent a nivell europeu o que permetin observar la col•lecció amb mirades molt diferents.

El museu també es fa una aposta digital amb projectes com MEV: l’art medieval més digital que ja s'ha començat a executar gràcies al programa PO FEDER del Departament de Cultura de la Generalitat i que vol reforçar la dimensió virtual del museu per acostar-la a nous públics.

Un dels reptes pels propers anys és convertir-se en un veritable museu social obert a públics diversos, participatiu i amb fort impacte social. L'objectiu és potenciar la programació cultural i educativa amb una oferta innovadora que ajudi a ampliar el segment d'usuaris i "arribant a aquells que no acostumen a visitar els museus", segons ha explicat el seu director, que considera que cal "un museu compromès i responsable amb la societat i l'entorn". Per això en full de ruta del MEV s'aposta per treballar amb diferents públics per ampliar-ne la quantitat i diversitat, fent del museu un espai de connexió social. També es vol ampliar la base de suport social de la institució i la connexió amb el teixit empresarial.

El nou pla estratègic també es fixa en el treball i l'organització interna. Entre aquests reptes s'aposta per una reorganització de l'equip de treball o per abordar l'adaptació de l'actual l'edifici a la sostenibilitat ambiental.

La reobertura després de la COVID-19 vol utilitzar-se com a punt d'inflexió en aquesta nova aposta del MEV. El document s'ha realitzat al llarg de més d'un any i l'ha coordinat la consultora Momentum. A més de l'equip de treball del mateix museu també hi han participats molts d'altres agents com representants d'administracions públiques, institucions culturals, professionals de l'àmbit dels museus, entitats...

Pla estratègic