El MEV posa en marxa "Els viatges del Museu"

El Museu Episcopal de Vic inicia una nova línia d'activitat i oferirà viatges culturals a punts del món que tenen alguna relació amb el museu i el seu fons. El museu posa en marxa aquesta nova iniciativa, conjuntament amb l'Agència Ruth Travel, amb dos viatges culturals, programats pels mesos vinents, que tindran com a destí Etiòpia i Armènia. L'objectiu d'aquesta iniciativa és oferir viatges que permetin, amb el MEV com a punt de partida, donar una visió global de l'art i la cultura. El primer dels viatges es farà al nord d'Etiòpia i s'ha programat per primer cop a finals de gener. Etiòpia, un país gairebé equatorial, és la terra on neix el Nil Blau que rega Egipte. Amb un accés difícil durant segles, lloc de confluència de les cultures àrab, centrafricana i egípcia, i després del Cristianisme copte, d'una enigmàtica presència hebrea i de la primera expansió de l'Islam al continent africà, Etiòpia sorprèn per la conservació de profunds valors religiosos en la seva configuració social i cultural. El seu art sacre, arrelat en la iconografia tradicional de tradició oriental des de fa molts segles, interpel·la l'art medieval català tant pels seus punts en comú com pels seus nombrosos contrastos. El segon viatge, previst pel juliol, és una visita per conèixer Armènia. Aquest viatge es relaciona amb la inquietud que al seu dia, el bisbe Josep Morgades, fundador del MEV, i l’escriptora vigatana Maria Àngels Anglada van mostrar per la sort del poble armeni que va patir un dels genocidis més importants del segle XX. Armènia és el país a on Noè va desembarcar de l’Arca, segons la tradició bíblica, i on és situat l'Edèn, lloc a on, segons la tradició armènia, van portar els apòstols Judes Tadeu i Bartomeu, la relíquia de la Santa Llança (de Longí). Primer país que adopta el cristianisme com a religió d’estat l’any 301 dC., ha estat salvaguarda del cristianisme des de la seva identitat com a nació. Aquelles persones interessades a participar en “Els viatges del Museu” poden consultar els diferents programes de viatge i activitats des del web del Museu Episcopal de Vic. També es pot fer la sol·licitud d’informació personalitzada al telèfon del 93 886 9360 o al correu mfranch@museuepiscopalvic.com Ruth Travel és una agència de viatges especialitzada en turisme cultural i religiós, amb seu a Barcelona. És l'agència líder a Catalunya en aquest segment turístic, amb vuit anys d'experiència. La seva finalitat es que el resultat del programa cultural sigui un equilibri entre natura, gastronomia, art i historia.