El MEV celebra 125 anys

Fa 125 anys s'inaugurava el Museu Episcopal de Vic. El 7 de juliol de 1891, el bisbe de Vic, Josep Morgades, inaugurava el nou museu que reflectia l'interès que, des de finals del segle XIX, s'havia generat per l'art de l'Edat Mitjana. Les seves primeres instal·lacions ocupaven l'espai situat sobre el claustre de la catedral i del palau del bisbe. Una inscripció, a la part superior de la porta del primer emplaçament del museu, recordava aquesta data.

Una jornada de portes obertes plena d’activitats va iniciar el dissabte 9 de juliol els actes de celebració del 125è aniversari del Museu Episcopal de Vic. La jornada, que es va obrir amb un acte institucional de celebració de l’efemèride, es va allargar dins a les 7 de la tarda i durant tot el dia es van poder veure demostracions de combats medievals, el ball de l’àliga i l’aligueta de Vic, la recreació històrica d’alguns cavallers medievals sorgits d’algunes obres del museu, tallers infantils, música medieval i pinzellades històriques per part dels professionals del museu.

Al llarg d’aquest any 2016 s’aniran succeint diferents activitats especials centrades a obrir i donar a conèixer el museu a la societat. Exposicions, activitats, estudis... es combinaran amb activitats acadèmiques com una trobada de museus europeus. La filosofia de la celebració serà la voluntat d’oferir al gran públic una visió polièdrica del museu amb una mirada del segle XXI.

125 anys del MEV

Programa dels actes d'inauguració