Dia Internacional Museus

Per celebrar el Dia Internacional dels Museus el MEV ha organitzat la Nit de Museus, un recorregut a través de l’art i la música, Jornades de portes obertes, la Joia del Museu... 15, 16 i 18 de maig. El MEV celebrarà el Dia Internacional dels Museus amb activitats per a tothom Descobrir la Joia del Museu, les jornades de portes obertes o la Nit dels Museus són algunes de les propostes El Dia Internacional dels Museus és un esdeveniment mundial proposat anualment per l’ICOM (el Consell Internacional dels Museus). La jornada es celebra des del 1977 i enguany arriba a la 32a edició. L’any passat, més de 20.000 museus de 90 països van unir-se a aquesta festa, una jornada plena de tallers, conferències i espectacles. El MEV torna a participar activament d’aquesta celebració amb un seguit de propostes que tenen l’objectiu d’obrir el Museu a tots els públics. El dissabte 15, el diumenge 16 i el dimarts 18 de maig el MEV farà jornades de portes obertes. Com cada any tots els Museus destaquen alguna de les seves obres, la Joia del Museu, i el MEV ha escollit per aquest 2010 Les pintures murals de l’absis de la seu d’Urgell amb l’escena del Sant Sopar. Aquesta obra és una de les protagonistes de l’exposició temporal La princesa sàvia. Les pintures de santa caterina de la seu d’Urgell, que es pot visitar gratuïtament al MEV, fins al 5 de juliol. Una altra de les activitats que organitza el Museu Episcopal conjuntament amb l’Oficina de Tursime de Vic és la Nit dels Museus, Música&Art al MEV. La Nit dels Museus d’enguany consisteix en fer un recorregut guiat parlant de les llegendes i mites d’algunes obres del MEV i poder gaudir de l’acompanyament dels músics de l'Escola de Música de Vic. En aquesta edició ens aturarem davant del Frontal d’altar de Santa Margarida de Vilaseca del s. XII, El Retaule de santa Maria Magdalena de Perella del s. XV, Tapís d’Hèracles lluitant amb l’hidra de Lerna del s. XVI i la Bacina representant l’Anunciació amb la cacera mística de l’unicorn del s. XVI. El recorregut té una hora de durada i una capacitat màxima de vint-i-cinc persones. Per aquest motiu s'han organitzat tres sessions que es desenvoluparan en horaris diferents per tal que tothom hi pugui assistir. Recorreguts: Primer recorregut de les 20.30h a les 21.30h. Segon recorregut de les 21.00h a les 22.00h. Tercer recorregut de les 22.00h a les 23.00h. L'entrada és gratuïta però cal reserva prèvia a l'Oficina de Turisme de Vic (telèfon 93 886 20 91). Des del Departament de Cultura de la Generalitat s’ha organitzat una activitat on el MEV també participa. Es tracta de la carrera dels museus, un concurs per visitar els museus catalans.