Conferència Miquel Roca Junyent

Èxit de participació a la conferència organitzada pel Cercle del Museu Episcopal de Vic Un centenar de persones van assistir a la conferència de dimarts, 15 de març “La cultura i la crisi”, a càrrec del Sr. Miquel Roca i Junyent. Josep Maria Riba, director del MEV va presentar el conferenciant i va parlar del Cercle del MEV, organisme que va néixer l’any 2009 amb el propòsit de col•laborar activament en el desenvolupament i potenciació del Museu Episcopal de Vic. Miquel Roca i Junyent, president de la Fundació Amics del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) va parlar de l’estret vincle existent entre la cultura i la crisi. El conferenciant va transmetre la importància d’aprendre a valorar el nostre patrimoni cultural per ser generadors de cultura. En aquest sentit va posar en relleu les col•leccions que conserven el MNAC i el MEV, considerades les millors d’art romànic del món. Miquel Roca i Junyent va insistir en que el mecenatge és del tot imprescindible per portar a bon terme el desenvolupament cultural que Catalunya necessita en aquests moments. El contingut de la conferència enllaça plenament amb l’objectiu del Cercle del MEV d’aconseguir que ciutadans, empreses i col•lectius siguin els protagonistes d’una gratificant experiència per aconseguir entre tots que el MEV sigui una referència imprescindible d’interès cultural i turístic del nostre país.