Comencem el curs ampliant l’oferta de propostes educatives

El Servei Educatiu del MEV compta amb una àmplia oferta d’activitats educatives per a grups d’Educació Infantil, Primària, i Secundària, amb l’objectiu de complementar l’educació escolar en les diferents etapes. Es tracta de propostes participatives, interactives i lúdiques, on l’aprenentatge neix de la motivació. El Museu enceta l’onzè curs escolar amb la consolidació d’una amplia oferta de propostes interdisciplinàries per les quals han passat ja més de 40.000 escolars. Com a novetat per aquest curs destaquem dues noves propostes per a Educació Primària i Secundària: - La visita Visió romànica, per fer un viatge 1000 anys enrere i pujar al campanar romànic més alt de Catalunya. El romànic, la Pau i Treva, el feudalisme i el vassallatge: amb tecnologia d’última generació descobrim com era la Catalunya de l’any 1000. En un petit recorregut per les sales del museu coneixem les obres que guarnien les esglésies, monestirs i catedrals i finalment pugem al campanar de la Catedral de Vic, per contemplar la Plana des d’un alt mirador de 46 metres. Activitat recomanada per CS de primària i ESO. - L’activitat Prehistòria i arqueologia al MEV, amb la qual els alumnes es convertiran en autèntics arqueòlegs i podran realitzar un treball de laboratori analitzant i traient conclusions dels diferents objectes que conformen l’aixovar d’un sepulcre. Amb mirada d’arqueòleg observarem les restes que ens van deixar els nostres avantpassats més antics. Activitat recomanada per CM i CS de primària i 1er i 2n d'ESO. Aquelles escoles que estiguin interessades en descobrir l’enigmàtica civilització egípcia ja poden reservar L’Arqueta de l’Antic Egipte , un recurs pedagògic de préstec gratuït a les escoles i que conté diversos materials per ajudar a descobrir als alumnes aquesta antiga cultura mil·lenària. Acompanyats d’educadors, el Museu es converteix en un espai d’aprenentatge que dóna a conèixer les cultures del passat, des de diferents punts de vista i des de múltiples disciplines vinculades a les àrees de Ciències Socials, Llengües, Ciències Naturals i Visual i Plàstica. L’oferta educativa del MEV permet aprofundir en temàtiques que van des de la prehistòria fins a l’època moderna posant èmfasi en l’època medieval.