Camins del Bisbe i Abat Oliba GR 151

Representants del Bages, Osona i el Ripollès van presentar dimecres al Museu Episcopal de Vic, “Els Camins del Bisbe i Abat Oliba”, que és una ruta que uneix les tres comarques utilitzant com a fil conductor la història del romànic i la vida del Bisbe i Abat Oliba. Aquesta ruta és un gran recorregut, en concret el GR 151, per fer a peu. El projecte ja es va inaugurar el 2009 i durant aquests anys s'han habilitat i senyalitzat els camins i lligant els recursos turístics de tots aquests territoris i la posada en marxa d'una central de reserves a través del web. El Museu Episcopal de Vic acull l' Espai d'interpretació Oliba, un dels punts clau de l'itinerari. La ruta es planteja ser accessible per a la majoria de visitants. És per això que es proposa una doble ruta. La ruta principal passa per més nuclis de població i per tant les etapes són més curtes i s’hi troben més serveis. En una part de la ruta principal es proposa una bifurcació amb un tram de ruta secundària per a gent experta i que transcorre per un paisatge de gran bellesa. El GR 151 és una iniciativa del Consell Comarcal d’Osona, el Consell Comarcal del Ripollès, el Consell Comarcal del Bages i els Ajuntaments de Vic, Ripoll, Manresa i l’Ajuntament de la Baronal vila de Sant Joan de les Abadesses.