Webinar Noruega - Catalunya

Per celebrar la Diada Nacional de Catalunya 2020, la Delegació de la Generalitat de Catalunya als països nòrdics ha organitzat el webinar Noruega-Catalunya: art medieval, un patrimoni artístic compartit a l'entorn de l'exposició temporal Nord & Sud que actualment es pot veure al Museu Episcopal de Vic. La finalitat és debatre el significat de les similituds entre les col·leccions medievals noruegues i catalanes i el valor de la contribució dels museus pel que fa a l'educació i la construcció cultural en les societats contemporànies.

L'activitat es durà a terme en llengua anglesa i hi intervindran Justin Kroesen (Museu de la Universitat de Bergen), Marc Sureda  (Museu Episcopal de Vic) i Anne Lene Melheim (Museu d'Història Cultural, Universitat d'Oslo).

Els dos primers ponents, Justin Kroesen i Marc Sureda, ens parlaran de la importància d’aquestes obres artístiques als dos països i de la connexió entre les obres catalanes i noruegues. Anne Lene Melheim ens parlarà del paper dels museus en la difusió de l’art com a eina clau d’educació de la població. L’educació i accés a la cultura per tothom és un objectiu ODS clau, i aquest tipus d’exposicions són un exemple de la importància de l’art en l’educació de les persones.

El debat serà moderat per Francesca Guardiola, Delegada de la Generalitat de Catalunya als països nòrdics.

Data: dimarts 8 de setembre
Hora: de 15h a 16h