El MEV participa en el cicle "Els museus et visiten"

La pandèmia de la Covid-19 va arribar a les nostres vides ja fa més d’un any i les persones grans han estat un dels col·lectius que més l’han patit. Aquesta situació de crisi sanitària ens ha obligat a quedar-nos a casa i a no veure als nostres éssers estimats, almenys de manera física. Malgrat que els mesos de confinament total ja fa temps que han quedat enrere, moltes persones grans segueixen sense sortir de casa seva o dels centres on resideixen i tenen una gran sensació de soledat. De fet, algunes d’elles ja tenien aquest sentiment abans de l’arribada de la pandèmia.

Partint d'aquesta premissa, s'ha creat el cicle “Els museus et visiten”, una iniciativa de la Taula de treball de Museus i Accessibilitat, grup on, entre d'altres, es troba el MEV. Per una banda, els museus entraran a les cases de les persones grans, algunes de les quals viuen soles, amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i a través del servei Vincles BCN i els casals de persones grans. D’altra banda, també es visitaran als usuaris dels centres de dia de l’AFAB (l’Associació de familiars de malalts d’Alzheimer de Barcelona). L’objectiu de tot plegat és, precisament, ajudar a combatre la sensació de soledat de les persones grans que viuen soles mitjançant una activitat cultural i de benestar que es realitzarà de forma online.

Pel que fa a la proposta, el MEV ha optat per una activitat inspirada en la primavera titulada La primavera en l'art medieval: "l’esclat de colors i textures que veiem en l’art medieval ens aproparan a la primavera. Podrem reflexionar i conversar sobre aspectes universals com la maternitat, els jocs i les cançons d’infantesa, les festes tradicionals o els cànons de bellesa, i el seu canvi i continuïtat al llarg del temps." A part de la sessió amb VinclesBCN, el MEV també farà sessions al Casal de la Gent Gran de Barcelona, deixant també la porta oberta perquè es puguin informar i apuntar entitats del territori.