Del 12 de desembre de 2008 al 13 d’abril de 2009

Temps de Sometents. Guerra del Francès I batalla de Vic

Sala d’exposicions temporals En el marc del bicentenari de l’inici de la Guerra del Francès, l’exposició Temps de Sometents vol rememorar un episodi dolorós però significatiu de la memòria històrica de Vic i Osona: el pas de les tropes napoleòniques per la comarca i les conseqüències que se’n van derivar. Una de les més importants fou la batalla de Vic, esdevinguda al pla de Malla el dia 20 de febrer de 1810. Pel volum dels efectius que hi van participar, és probablement el fet d’armes més important succeït a la comarca d’Osona. La victòria napoleònica en la contesa és recordada amb la inscripció Vique a l’Arc de Triomf de París. L’exposició aplega un conjunt rellevant d’objectes, medalles, gravats, periòdics, llibres, documents impresos i manuscrits de l’època de la Guerra del Francès procedents dels arxius locals i del propi Museu Episcopal. Un documental de vídeo explica la història de les intervencions militars franceses a la comarca d’Osona. Organitza: El Centre d’Estudis Socials d’Osona, el Patronat d’Estudis Osonencs, El Museu Episcopal de Vic i la Universitat de Vic, amb la col•laboració de la Fundació Institució Puig Porret i de l’Institut Ramon Muntaner.

Descarregar en PDF