VII Jornada d'Art i Cultura Religiosa a Catalunya: La Mare de Déu: teologia, història i art

L'art religiós constitueix una part molt rellevant i extraordinària del patrimoni del nostre país i es configura, sens dubte, com un testimoni insubstituïble de la realitat històrica, social, material, espiritual i estètica del nostre passat, així com també de la nostra identitat. En aquest context, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), l'Institut Superior de Ciències Religioses de Vic (ISCRVic), amb la col·laboració del Museu Episcopal de Vic (MEV) i el suport de la Direcció General d'Afers Religiosos (DGAR) de la Generalitat de Catalunya, proposen una jornada per aprofundir en el coneixement del patrimoni religiós i cultural de Catalunya.

L’edició d’enguany es dedica a la figura de Maria, un personatge fonamental en la història i la definició de la fe cristiana. La multiplicitat de devocions marianes en el món catòlic, consolidada a partir dels segles moderns, té com a fonament un pensament teològic desenvolupat en època medieval i fonamentat en els primers segles del cristianisme, que fa de Maria no només el vehicle de l'Encarnació, sinó una imatge de l'Església-mare. Aquest paper central no podia sinó donar lloc a una rica pluralitat de plasmacions artístiques.

La primera part de la jornada (matí) tindrà lloc al Seminari de Vic, seu de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Vic, on s’impartiran les ponències i la taula rodona, i la segona part (tarda) tindrà continuïtat al Museu Episcopal de Vic (MEV).

Preu: 60 €

Descomptes: Alumnes UVic-UCC i ISCRVic degudament acreditats, Alumni UVic, persones majors de 60 anys i empreses i /o entitats que matriculin a tres o més persones: 10 % de descompte sobre el preu de la matrícula. (Descomptes no acumulables)

Llocs d’impartició: Institut Superior de Ciències Religioses de Vic : Edifici Seminari. Ronda Camprodon, 2. Vic  i  Museu Episcopal de Vic: Plaça del Bisbe Oliba, 3, Vic

Data: Dijous 28 de juny de 2018