Cinema i art

Volavérunt
Bigas Luna
Espanya-França, 1999

El 23 de juliol de 1802, la Duquesa de Alba (Aitana Sánchez-Gijón), la dona més bella, més rica, i més alliberada de la seva època, ofereix un sopar de gala per inaugurar el seu nou palau. Hi assisteixen, entre altres, el primer ministre Manuel de Godoy (Jordi Mollà), l’home més influent del regne i ex-amant de la duquessa; el pintor Francisco de Goya (Jorge Perugorría), en el moment més important de la seva carrera i també ex-amant de la duquessa; i Pepita Tudó (Penélope Cruz), amant de Godoy i model de Goya en el seu quadre més famós: La maja desnuda. L’endemà, la duquessa d’Alba apareix morta en estranyes circumstàncies. Tenia 40 anys. Aquesta mort fa reviure a Godoy, Goya i Pepita Tudó, la seva relació amb la duquessa.

Presentació a càrrec del Dr. Miquel Pérez Mas, professor de l'UVic.
Organitza: Amics dels Museus d’Osona i MEV.
Lloc: Sala d'actes del Museu Episcopal de Vic.
Dia: dijous 16 de gener
Hora: 17:30h